بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی جز بی بدیلی از زندگی مردم و اینترنت تبدیل شده اند. استفاده از موبایل ها نیز نقش شبکه های اجتماعی را در تعیین راهبرد سایتها پر رنگ تر کرده اند. بنابراین توجه به شبکه های اجتماعی می تواند موجب جذب ترافیک فراوان برای سایت گردد و در نتیجه سئو سایت ارتقا یابد

شبکه های اجتماعی به عنوان پربازدیدترین سایت ها و اپلیکیشن های موبایل نقش ویژه ای امروزه در بین کاربران بازی می کنند. همین امر موجب شده که شرکت های زیادی نیز دست به تبلیغ در شبکه های اجتماعی پرطرفدار بزنند. با توجه رشد روز افزون کاربران این حیطه و افزایش تبلیغات در این فضا، مفهومی به نامی بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM ایجاد شده است که تخمین زده می شود که تقریبا 80% بازار تبلیغات جهان را در زیر مجموعه خود قرار داده است

 

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM شکل موثر و امروزی از مارکتینگ می باشد که با ابزار های شبکه های اجتماعی گره خورده است. شبکه های اجتماعی به واسطه ابزارهایی که در اختیار دارند مانند اشتراک گذاری، تعامل مستقیم با کاربران، آپلود انواع مختلف فایل های چند رسانه ای، آنها را به یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی تبدیل کرده که در بین افراد نیز بسیار پرطرفدار است.

 

اولین شبکه اجتماعی که به شدت توسط کاربران مورد استقبال قرار گرفت فیسبوک بود که افراد زیادی را از تمام دنیا به سمت خود جذب کرد. هجوم کاربران به این شبکه اجتماعی فضا را برای بازاریابی شبکه های اجتماعی در مفهوم مدرن آن باز کرد و نوع جدید از این بازاریابی معرفی شد. این مسئله موجب جذب دیگر شرکت ها به این نوع بازاریابی شد و در نتیجه شبکه های اجتماعی زیادی با تکیه بر یک خصیصه مشخص آغاز به کار کردند.

 

 

از طرف دیگر شرکت ها نیز در تعامل مستقیم با کاربران قرار گرفتند و بازخورد خدمات خود را به طور واضحی دریافت کردند. این مسئله موجب شد که شرکت ها به تصحیح چگونگی ارائه خدمات خود متناسب با خواسته مشتریان بپردازند. پیشنهادات آن را مستقیما دریافت کنند و میزان مقبولیت هر یک از این پیشنهادات را با فرم های نظر سنجی و دیگر ابزارها بررسی و تخمین بزنند

بازاریابی یکی از مهم ترین کارهایی است که یک کسب و کار میتواند برای موفقیت خود انجام دهد . بازاریابی نه فقط موجب ایجاد آگاهی از برند می گردد بلکه موجب افزایش فروش ، رد کسب و کار و نزدیکی مشتریان سازمان خواهد شد .

استراتژی بازاریابی از تعداد زیادی از تاکتیک های عملیاتی و تکنیک های حرفه ای تشکیل شده است. اگر استراتژی بازاریابی به خوبی تعریف شده باشد به راحتی میتواند نیازهای مشتری را از طریق هدف های قابل دستیابی ،برآورده سازد و در حالی که اکثر شرکت های در حال انجام فعایت بازاریابی هستند . تنها تعداد اندکی از شرکت ها به دنبال فعالیت عای برند سازی وفاداری مشتری از طریق تکنیک های بازاریابی است.